
ZP2Q3115 [Images Beachley Dock]
– Posted on februari 5, 2011
M | D | W | D | V | Z | Z |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
Lees verder
The first show for 2012 is coming up! This February we present La Baraque at the Model Rail Scotland in Glasgow. The exhibition is held from Friday 24th till Sunday […]
Lees verderAt the weekend of 8 and 9 October 2011 the Modelspoorteam will be present at Expo Metrique in Sedan (France). At the last show both our locomotivs from La Baraque […]
Lees verderKomend weekend (24 & 25 september 2011) presenteert het Modelspoorteam de baan La Baraque. Voor meer informatie klik hier.
Lees verderCopyright Modelspoorteam. All Rights Reserved.
Hallo Modelspoorteam,
Elke keer als ik naar foto’s van Beachley Dock kijk, zie ik weer wat nieuws. Wat is dat allemaal prachtig gemaakt. In de bladen (Railhobby, Railmagazine) zie ik ook wel eens bijdragen over Beachley Dock.
Daar vertellen jullie over de enorme arbeidsintensiviteit van de keienstraatjes en over de bijzondere wissels in het straatspoor. Hoe hebben jullie dat straatspoor precies gemaakt en kunnen jullie wat meer vertellen over die bijzondere wissels?
groetjes
Gerbert
Hallo Gerben,
Bedankt voor het compliment. De 0 spoor rails is gesoldeerd op pertinax stripjes die als biels dienst doen. Daarlangs is een code 100 rail gesoldeerd waarmee we de vrije ruimte voor de flensen hebben gemaakt. Tenslotte is alle ruimte tussen de railstaven opgevuld met vliegtuigtriplex (dat is een klus om alles passend te maken) en vervolgens is er een dun laagje muurvuller op aangebracht. Daarin zijn de stenen gekrast. Eerst in de breedterichting (met behulp van een haak en een kraspen voor kunststofplaten. Vervolgens de stenen gevormd. We hebben foto’s en ik zal met overleggen of die geplaatst kunnen worden onder workshops. Blijf het volgen!
De wissels: ze hebben inderdaad een tong: deze werkt of als tong (afbuigende stand) of als dwangrail (rechtstand). Bij de ontbrekende tong is de rails wat korter, zodat er ruimte ontstaat voor het verschuiven van de wiel hetzij naar het afbuigend spoor hetzij naar het rechtdoorgaande spoor. Omdat goed te krijgen is wat experimenteren nodig maar het lukt. We staan dit jaar in Dortmund: als je daar komt kijken kunnen we het gedetailleerd laten zien. Je bent welkom!
Is dit voldoende?
Hans